Saturday, February 6, 2010

Ungu : Delima Cinta


Seberapa salahkah diriku
Hingga kau sakiti aku begitu menusukku
Inikah caramu membalas
Aku yang selalu ada saat kau terluka

Seberapa hinanya diriku
Hingga kau ludahi semua yang ku beri untukmu
Tak ada satu pun perasaan yang mampu membuatku begitu terluka

Namun ku terlanjur mencintai dirimu
Terlambat bagiku pergi darimu
Bagiku terlalu indah perasaan itu
Tak mudah untukku menjauh darimu

Telah ku coba segala cara
‘Tuk bahagiakan kamu
Merebut hatimu
Namun tak semudah yang ku bayangkan
Bila kau tak inginkan ku ‘tuk di sisimu

Tak pernah kurasakan sebelumnya
Menginginkan dirinya hingga ku tak kuasa
Meyakini hatiku bahwa ku mampu berlalu

Namun ku terlanjur mencintai dirimu
Terlambat bagiku pergi darimu
Bagiku terlalu indah perasaan itu
Tak mudah untukku menjauh darimu

Namun ku terlanjur mencintai dirimu
Terlambat bagiku pergi darimu
Bagiku terlalu indah perasaan itu
Tak mudah untukku menjauh darimu

Monday, February 1, 2010

Koleksi kata-kata Hikmah...


1. Sesungguhnya umur adalah sesuatu yang terbatas,Kematian pula sesuatu yang tidak diketahui.Manusia tidak mengetahui bila dia bakal mengucapkan selamat tinggal kepada dunia untuk bertemu Tuhan.Sesungguhnya perkara silam telah berlalu pergi dan tak akan kembali. Perkara yang akan datang masih terhijab.Maka yang tinggal hanya hari ini yang kita lalui..Sama2 kita doa agar Allah permudahkan urusan kita demi mengembalikan
kegemilangan Islam!

2.
sibukkanlah dirimu dengan membetulkan aibmu berbanding aib orang lain..
sesungguhnya Allah tidak menciptakan kita sempurna & terpelihara dari dosa..
setiap kita pasti menanggung dosa & aib sendiri..
berbahagialah mereka yang sibuk memperbaiki diri sendiri berbanding sibuk memerhatikan aib manusia..

3. bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu,yang mencipta segalanya, yang menimpakan uijan, yang menjadikan sakit hatimu, yang membuat keinginanmu terhalang, serta menyusahkan hidupmu, pasti akan damailah hatimu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia, bukan Allah tidak tahu deritanya hidupmu, retaknya hatimu, tapi mungkin itulah yang Allah mahukan kerana Allah tahu hati yang sebeginilah lebih mudah lunak dan mudah dekat dan akrab denganNya...

4.You need time to learn. You need time to make mistakes. You need time to learn from mistake. You need time to rebound back. You need time to grow.

5.
hari ini bkn semudah semalam utk bergelar manusia sempurna..byk yg perlu dikorbankan,byk juga yg terpaksa dilepaskan..sesekali langkah tersadung,rebah menyembah..sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan,menentukan kesabaran dan air mata..selagi prinsip hidup berada di atas landasan yg betul,usah di gusar pd anugerah Tuhan..anggaplah sesekali di duga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita utk bangun menjadi manusia sesempurna insan..

6.
sebelum matamu terlelap dari kesibukan dunia,ingatlah tuhanmu yg menjadikan siangmu di warnai dgn cabaran sebagai tariyah dariNya..yg menjadikan malammu indah dgn cinta,kasih dan sayang dariNya..apa yg didamba selain cinta seorang hamba kpd pencipta..alunkan alunan zikrullah,basahkan lidahmu dgn rentak kalamullah..moga kita menjadi pengemis Illahi,perindu syahid sejati...

7.
mungkin kerana kita leka...

sekali pena terlepas dari genggaman,
ucapan 'oppss' mendahului YA ALLAH,
bila perut kenyang,
'haa...kenyangnya' mengatasi ALHAMDULILLAH,
bila terpegun dengan keindahan alam,
SUBHANALLAH ditutup oleh 'cantiknya',
bila dikunjungi berita malang,
'kasihannya' terucap kerana
kita lupa pada INNALILLAHIWAINNAILAIHIRAJIUUN,

kadangkala kita lupa kerana kita terbiasa...

tp ingatlah agar
bila Izrail mendekati kita,
biarlah ucapan LAILAHAILLALLAH
menjadi juara mengatasi segala kata2..

p/s : untuk peringatan diri sendiri juga..i always thinking kenapa la manusia suka mencari keburukan orang lain daripada memandang kebaikan seseorang itu? bkn setakat tu jek..ada yg snggup memburuk-burukkan kaumnya sendiri atau lebih tepat lagi sesama muslimin muslimah semata-mata ingin menjatuhkan orang itu...ingatlah kita hidup di dunia ni hanyalah untuk sementara..bkn kekal..semua berasal daripada keturunan Nabi Adam a.s...kenapa mesti bersengketa? kenapa mesti berdendam? entahlah..aku pun tak pandai nak cakap hal ni tapi pengalaman lalu dah ajar aku banyak benda...jangan sesekali berdendam or mengumpat keji orang lain coz one day..kte sndri yang akan merasai betapa sakitnya apabila diri dihina dan dikeji tanpa kita tahu sebabnya...kadang-kadang kita tak buat salah, orang kata kita salah..kadang-kadang kita dok menyendiri supaya tak menyakiti hati sape2..tapi orang kata kita pentingkan diri sendiri..ntahlah aku sendiri pn kadang2 tak paham dengan kerenah segelintir manusia ni..watever happen..selalulah mengingati Allah s.w.t....Hanya Allah yang tahu kebenarannya..Alah menciptakan hambaNya serba kekurangan..no body is perfect..so kenapala mesti menghina kekurangan yang dikurniakan Allah kerana ia ibarat menghina ciptaan Allah..kenapala mesti memusnahkan hidup manusia ciptaan Allah..kenapa? Hanya Allah tahu jawapannya...Wallahualam..

Thursday, January 28, 2010

Already Gone - Kelly Clarkson

Songwriters: Clarkson, Kelly Brianne; Tedder, Ryan;

Remember all the things we wanted
Now all our memories they're haunted
We were always meant to say goodbye

Even with our fists held high
It never would've worked out right
We were never meant for do or die

I didn't want us to burn out
I didn't come here to hold you, now I can't stop

I want you to know that it doesn't matter
Where we take this road someone's gotta go
And I want you to know you couldn't have loved me better
But I want you to move on so I'm already gone

Looking at you makes it harder
But I know that you'll find another
That doesn't always make you want to cry

Started with a perfect kiss then we could feel the poison set in
Perfect couldn't keep this love alive
You know that I love you so, I love you enough to let you go

I want you to know that it doesn't matter
Where we take this road someone's gotta go
And I want you to know you couldn't have loved me better
But I want you to move on so I'm already gone

I'm already gone, already gone
You can't make it feel right when you know that it's wrong
I'm already gone, already gone
There's no moving on so I'm already gone

Already gone, already gone, already gone
Already gone, already gone, already gone, yeah

Remember all the things we wanted
Now all our memories they're haunted
We were always meant to say goodbye

I want you to know that it doesn't matter
Where we take this road someone's gotta go
And I want you to know you couldn't have loved me better
But I want you to move on so I'm already gone

I'm already gone, already gone
You can't make it feel right when you know that it's wrong
I'm already gone, already gone
There's no moving on so I'm already gone




Gratisan Musik

Kesabaran ada hadnya..


Sabar..sabar..hanya tu je yang aku bleh cakap untuk diri aku bila ada orang cuba menyakiti hati aku..
Awal-awal aku malas nak fikir pasal ni coz i think this is only a small matter
Kalau ada orang mintak tolong, aku tolong dengan seikhlas hati
Aku tak minta duit atau hadiah sebagai balasan
aku cuma minta untuk dihargai
aku cuma minta untuk tidak disakiti
tapi apakan daya, orang ni macam-macam ragam
bila perlukan kita, bukan main berbuat baik dengan kita
tapi bila problem dah settle, dengan senang hatinya menyakiti hati kita tanpa fikir yang kita ni manusia biasa, punya hati dan perasaan
tapi x pe..aku still boleh sabar coz aku jenis yang menghargai kawan,bukan yang jenis mudah lupa kawan
aku tak nak benda sama terjadi macam tahun lepas
dat's y aku masih bersabar & bertahan
coz aku tahu ini just ujian yang kecil dari Allah
ujian berkaitan kawan yang tak tahu nak menghargai kawan
aku tak nak jadi macam budak2 sekolah yang hanya bergaduh pasal benda2 kecik
aku ni dah dewasa, dah boleh fikir mana yang baik & mana yang buruk
tapi bila hampir setiap masa hati aku disakiti tanpa aku tahu sebabnya
sampai satu tahap aku jadi lemah, aku jadi hilang semangat, hatiku sakit sangat
apa lagi yang menyakiti hati aku tu orang yang paling aku percaya & sayangi
orang yang selalu aku bantu bila dia dalam kesusahan
orang aku selalu turutkan segala kemahuannya demi menjaga hatinya
orang yang aku ikhlas berkawan dengannya
tapi kenapa hati aku selalu disakiti?
yang lebih teruk, bila masa silamku dijadikan senjata untuk menyakiti hatiku..
sedih, kecewa & terkilan, itulah perasaanku ketika itu
tapi susah untuk aku luahkan dalam bentuk kata-kata
I'm not perfect, but y they can't accept me as myself?
setiap orang mempunyai personaliti berbeza rite?
jika kita boleh terima personality dia yang macam tu, y not u?
kerna aku tau,bila aku luahkan perasaan aku, dia pasti fikir aku bukan-bukan
apa yang aku bleh buat sekarang
berdiam diri & pekak kan telinga
aku perlu menjauhkan diri darinya buat sementara waktu & mengubati luka yang semakin parah di hatiku
biar lah orang nak kata apapun padaku
biarlah orang nak kata aku selfish, mudah lupa kawan or budak jahat sekalipun
yang pasti Allah itu Maha Mengetahui
Dia Mengetahui mana yang Benar dan mana yang Batil
Aku tahu Allah itu Maha Adil.....
Setiap umpatan yang diterima akan memberi pahala padaku
InsyaAllah...
Yang penting sekarang aku perlu lebih fokus pada proIII yang akan berlangsung dalam masa 2 bulan lagi
Aku perlu lupakan semua ini coz perkara ini hanya cuba merosakkan masa depanku
Ya Allah tabahkanlah hati hambaMu ini dalam menghadapi liku-liku kehidupan yang makin mengancam
Permudahkanlah segala urusanku..
Janganlah Engkau membiarkan kami sendirian tanpa rahmatMu
Cucurilah kami dengan rahmatmu
Berkatilah segala urusan yang kami lakukan
Jauhilah kami dari api dengki daripada orang yang mendengki
Jauhilah kami daripada kejahatan makhlukmu
Jauhilah kami daripada malapetaka...

Amin...





Gratisan Musik

Friday, January 22, 2010

Derita Merindu - Ahli Fiqir


L
Kau katakan cinta gunakan akal
Bila aku gunakan, kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal
Kau katakan cinta gunakan minda
Bila aku gunakan
Kau yang tak percaya… bagaimana nak bahagia

P
Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

L
Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa
bayangan wajahmu selalu di depan mata
harum baumu masih dapat ku hidu
Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..
Aku pilih derita..

P
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama
Akan ku biar tiada, ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba sampai jua harimu yang sama
Esok seperti semalaman yang tak berubah
Kaulah tanda tanya… kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula
Kaulah tanda tanya… kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula

L
Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan segala kemahuan kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan terimalah saja kenyataan…
Aku masih terkilan

P
Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

L
Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu

P
Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa


p/s : love sometimes is not like we think about..it's need lot of responsibility and understanding..
dis song make me so touching, wonder y..when I hear dis song for 1st time, i love the melody it be but when i try to listen to every words in da lyrics, it make me remind of someone ,my 1st and ever love hopefully...but he's stay far away now..da song seem to describe how complicated our relationship is..happiness and sadness r in 1 plane..i duno wether it can stay longer or not..only God knows..huh..jiwang karat la plak..huhu..
But,juz to remind to those who r dropping here & never fell in love before, beware! love is not as easy as u think..love can b da most horrible thing in da world! haha just joking.. no matter what ,think twice before u decide who r suppose to be ur partner unless u dare to face da responsibility...




Gratisan Musik

Saturday, January 16, 2010

Gara-gara komen ugutan kat facebook..seorang pelajar ditangkap


Pendakwaan pertama

Oleh SITI NOORALINA AHMAD
pengarang@utusan.com.my

PETALING JAYA 15 Jan. – Seorang pelajar Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menghantar komen berbentuk ugutan dalam laman Facebook berhubung isu kalimah Allah.

Mohamad Tasyrif Tajudin, 25, merupakan individu pertama didakwa di mahkamah setelah tercetusnya bantahan berhubung isu penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan Gereja Katolik.

Dakwaan terhadap pelajar tahun pertama jurusan Diploma Perfileman itu dibuat selepas dia dituduh menghantar komen: “Ke nak aku baling bom petrol di sana plak? Harga boleh runding...” di laman web rangkaian sosial interaktif tersebut.

Dia didakwa secara sedar menggunakan aplikasi dalam Internet bagi memulakan penghantaran komen yang bersifat mengancam dengan niat untuk mengganggu orang lain di laman Facebook milik individu bernama Shahrul Maizam.

Perbuatan itu didakwa dilakukannya di B-10-17-20, Blok 10, Jalan PJS 2B/1, Desa Mentari 2, di sini pada pukul 10 pagi, 10 Januari lalu.

Ketua Putera MIC Selangor, T. Dhinesh merupakan pengadu dalam kes ini.

Mohamad Tasyrif didakwa mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 233(3) akta tersebut.

Jika sabit kesalahan, tertuduh boleh dikenakan hukuman denda sehingga RM50,000 atau penjara maksimum setahun atau kedua-duanya.

Mohamad Tasyrif mengangguk tanda memahami pertuduhan tersebut tetapi tiada pengakuan direkodkan kerana Hakim Aslam Zainuddin yang sepatutnya mendengar kes itu mempunyai urusan rasmi di Shah Alam.


P/S : so always be careful with our words coz it sometimes can be a silent killer!


Wednesday, January 13, 2010

Where's your human sense??


Huh, just coming back from oncall..so tired coz i must go for oncall at least 3 times per week in surgery posting..but thanx God, coz lot of thing i learn during oncall..the doctors who r oncall r really willing to teach me & others..but this week i really dissapointed..why?? coz i meet people with no human sense!!

u know what..while i'm clerking and examine the patient..suddenly crowd of student come to the patient and examine the pak cik or mak cik without asking for their permission and my permission as well..damn it! is't they do not know how to developed rapport 1st before touching the patient..they r really eager to palpate here & there without thinking about others feeling..then they make that pak cik or mak cik like a doll or in other word like a non-human stuffs! then they leave them like that when the patient became very exhausted without say thanks..y eh? i really dun understand dat..what they learn until now actually? don't they learn about ethics and how to be a good dr?? yes, i know knowledge is more important but the most important thing is human sense..huh!

That's only one example..and just now..while one of my fren and I clerking one patient and suddenly some selfish students come to that patient and then chase us out like we r dogs! arghh y i need to meet that type of people?? dahla datang serbu macam tu jek..u pk i ni apa? binatang?! main halau2 macam tu..yeah i know, that pak cik refuse for female student tu examine her genitalia but we just want to see the lump at his back, not his genitalia..and he agree but those peoples suddenly come and chase me out..what the hell? x penah jumpa orang yg sangat pentingkan diri sendiri macam tu..huh!1st time..

Duno la..y they act like that..let's imagine those patiens is ur father or mother or siblings, do u want they r treated by those doctor wif no human sense? juz think about it..dun think being a knowledgable is enough to be a good doctor, but human sense is the most important!! human sense ok! dun't be selfish ok!

Friday, January 1, 2010

Bunkface : Through my window..





Don't want much, I just want everything
Thought that I could, do almost anything
One step in front of the other
Thought that I could do it alone

In the blink of an eye, it's just another day
Telling me why, I'll find another way
Got this feeling, got me reeling
I can almost start believing

Now there's me and you
And we are not alone
You and me, me are together now
Through my window, I can see there's
More than you and more than me

Me and you, And we are not alone
Different view, We are together now
Through my window, I can see
Our wildest dreams could be so real

I see a spark, it starts a fire
Is this the one worth waiting for?
Thought that I could do it without you
Can't exist like this anymore

Now there's me and you
And we are not alone
You and me
We are together now

Through my window, I can see there's
More than you and more than me

Now there's me and you, you and me
We are not alone and we are together
Through my window I can see
Our wildest dreams could be so real

p/s : i duno what's so good about dis band but i like most of their songs damn much especially dis song!my mum also like it..haha